GO

.

We zijn als school zeer terughoudend in het gebruik van laptops of tablets. Het zelf schrijven van teksten in periodeschriften bevordert de schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en stimuleert betrokkenheid bij de tekst. Recente onderzoeken wijzen uit dat schrijven helpt bij de ontwikkeling van de hersenen en zorgt voor een betere beklijving van de leerstof.

 

Het gebruik van een laptop of tablet in de klas wordt slechts in enkele situaties toegewezen. Laptopgebruik wordt alleen toegewezen na een screening van de zorgvraag en mogelijkheden van de leerling, verricht door het Zorg en Advies Team.

Deze aanvraag kan worden gedaan na constatering van een van de onderstaande problemen:

  •     zeer traag leestempo (bij ernstige dyslexie, met bijgaande dyslexie verklaring van een gerenommeerd instituut) 

  •     ernstige motorische problemen (ondersteund door medische rapportage)

  •     ernstige tekortkomingen in de leesbaarheid van het handschrift

  •     zeer traag schrijftempo.

 

Na de aanvraag wordt een screening verricht door de leden van het Zorg en Advies Team.

Hierbij worden de zorgvraag en best passende oplossingen voor de individuele leerling in beeld gebracht. Aan de hand van deze screening wordt een besluit genomen ten aanzien van laptopgebruik in de klas.